Радни састанак 28.3.2022.
На састанку присутни представници МПНТР, ромске заједнице, локалних самоуправа, локалних тимова, представника школских управа, директора школа и координатора школских тимова.
Састанак је проведен у радној атмосфери. Локални тимови су представили своје акционе планове. Шабачки тим је одлично урадио посао. Представљене су нове идеје за наредне активности.
Остајемо на висини задатка!
Хронолошки списак пројектних активности
Заједничке активности ОШ „Вук Караџић“, „Лаза К. Лазаревић“ и „Николај Велимировић“.
СЕМИНАР : ЗАЈЕДНО ЗА ОБРАЗОВАЊЕ – програм активности за рад са родитељима
У организацији ЦИПа, организован је диван семинар на тему подршке родитељима са феноменалним водитељима: Нином Скареп и Драгицом Миражић Немет.
РАДНИ САСТАНАК СА ПРЕДСТАВНИЦИМА ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ
У четвртак 29.4.2021. наш пројектни тим, постао је бројнији, пошто су нам се придружили чланови Локалне самоуправе.
Град Шабац, пружио је пуну подршку нашем пројекту. Сада смо партнери са члановима Локалне самоуправе тако да ће се идеја о равноправним уписним политикама проширити у свим сферама образовних установа, почевши од предшколског. Представници Одељења друштвених делатности су уочили да постоје реални проблеми са којима се суочавају наше школе и већ су предложили неколико измена које ће значајно утицати на правилнију и праведнију расподелу ученика по школама. Уочена је потреба за новом рејонизацијом, због промене структуре и броја грађана у појединим деловима града.
Ово је само почетак. Долазак Локалног тима је последња карика која нам је недостајала да овај пројекат добије свој пун обим.
У наредном периоду нас очекују нове активности. До тада, погледајте делић радне атмосфере са састанка.
29.5.2021. ЦСУ Шабац
КОНФЕРЕНЦИЈА ПРОЈЕКТА
ПАРТНЕРСТВО ЗА ПРАВЕДНО КВАЛИТЕТНО ОБРАЗОВАЊЕ
Пројекат „Партнерство за праведно квалитетно образовање“ реализује ЦИП – Центар за интерактивну педагогију у сарадњи са Дечијом фондацијом Песталоци и уз подршку Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије. |
У оквиру евалуације досадашњих активности из пројекта „Партнерство за праведно квалитетно образовање“, у уторак, 22. децембра 2020. године, од 15.00 до 17.30 часова, реализована је конференција преко Zoom платформе.
Поред заједничког разумевања циљева, планираних активности и очекиваних исхода, ово је била добра прилика за међусобно представљање основних школа, које су део Пројекта, локалних самоуправа из Прокупља, Пожаревца и Шапца, као и отварање дискусије о улогама различитих актера и успостављању партнерства како би заједничким снагама обезбедили механизме за квалитетно образовање које заслужује свако дете.
Свако од учесника је својим стручним компетенцијама и искуством, кроз размену са осталим учесницима, допринео успешности конференције.
Конференцију водила Александра Вигњевић, један од представника ЦИП-а. Представници наше школе су били: Н. Јовић, директор, Д. Митровић, координатор тима за обезбеђивање квалитета и О. Милутиновић, координатор пројектног тима. ,
Као и све школе учеснице и наша школа је имала прилику да се представи кроз видео презентацију и излигање о специфичностима наше школе.
Конференцији су присуствовали представници ЦИП-а, Песталоци фондације, МПНТР-а, локалних самоуправа, као и представници школских управа.
АГЕНДА КОНФЕРЕНЦИЈЕ
15.00-15.10 | Отварање конференције Анамарија Вичек, државна секретарка, Министарство просвете, науке и технолошког развојаСлавица Кијевчанин, директорка,Дечија Фондација Песталоци |
15.10 -15.30 | О пројекту -видео презентацијаПредстављање основних школа |
15.30-16.15 | Панел дискусија Партнерство ка заједничком циљу – праведност и квалитет у образовању др Снежана Вуковић, Министарство просвете, науке и технолошког развојаДрагана Малиџан,Тим за социјално укључивање и смањење сиромаштва Владе Републике СрбијеMаја Ромчевић, Стална конференција градова и општинаСофија Вујовић, Центар за образовне политике Уводничарка и модераторка: Александра Калезић, ЦИП – Центар за интерактивну педагогију |
16.15-16.45 | Рад у групама: Наше снаге – ресурси у заједници за подршку деци, породици и школиПрезентације и дискусија |
16.45-17.30 | Сумирање закључака и евалуација |
Извештај са састанка три парламената – на даљину, одржаног 9.12.2020. године преко ЗУМ апликације. „Партнерство за праведно квалитетно образовање”
Захваљујући драгим пријатељима из пројекта „Партнерство за праведно квалитетно образовање” нашој школи су донирана средства за дезинфекцију и заштитне маске за лице. Донирана средства су усмерена ка породицама и ученицима којима је то од виталног значаја у овим кризним временима.
Овим путем бих се захвалио дивним људима из Фондације Песталоци и Центра за интерактивну педагогију који су прави пример сарадње и подршке у овом кризном периоду када је многим породицама угрожена егзистенција.
Хвала им у име свих ученика наше школе.
Са поносом вас обавештавамо да наша школа у сарадњи са ЦИП-ом и Pestalozzi Children’s Foundation реализује пројекат „Партнерство за праведно, квалитетно образовање“ који за циљ има да се обезбеде подједнаки услови за образовање свих ученика, без обзира ко су, одакле су, које су вере, нације. Реализацију самог пројекта је одложило ово Ванредно стање у држави али су пријатељи из ЦИП-а желели да покажу да добре намере ни Ванредно стање не може да спречи. Док се чека прави почетак самог пројекта ЦИП је направио „календар за родитеље“ са предлогом активности за по један дан у месецу. Календар има за циљ да се у породицама смањи стрес због новонастале ситуације и да се родитељи и деца повежу и проведу време уз забавне и занимљиве активности.
Календар за родитеље у ПДФ формату можете преузети ОВДЕ
И ако нас је ванредно стање приморало да обуставимо активности из пројекта „Партнерство за праведно, квалитетно образовање„, пријатељи из ЦИП-а и Pestalozzi Children’s Foundation нису седели скрштених руку. Нашли су могућност да помогну ученицима који нису могли да прате наставу преко интернета и обезбедили нам таблет уређаје преко којих ће се ученици укључити у процес наставе на даљину. То наравно није све пошто су у преговорима са новим донаторима који имају жељу да у овај процес укључе много већи број ученика наше школе.
Надамо се да ће нам страницу ускоро красити галерија са предаје уређаја породицама а након тога и нова галерија са пристиглим новим контигентом уређаја и картица са интернетом за помоћ најугроженијим породицама.
„прави пријатељ се у невољи препознаје“
Слике пристиглих уређаја у моменту док су на њих инсталирани едукативни садржаји.
У међувремену, таблети су пронашли пут до ученика којима су били најпотребнији у овом моменту. Драго нам је да смо бар мало успели да помогнемо некоме у овој ванредној ситуацији.
„Доброта није отказана!“
Извештај о заједничкој активности у оквиру Пројекта
“Партнерство за праведно квалитетно образовање”, који реализују ЦИП – Центар за интерактивну педагогију у сарадњи са Дечијом фондацијом Песталоци и уз подршку Министарства просвете науке и технолошког развоја;
У склопу пројекта „Партнерство за праведно и квалитетно образовање“ реализована је заједничка активност све три школе, у оквиру које су се састали представници ученичких парламената: ОШ „Вук Караџић“, ОШ „Лаза Лазаревић“ и ОШ „Николај Велимировић“. Због отежаних, ванредних околности и оптерећења ученика активности су се одвијале по етапама.
Школа домаћин, носилац пројекта – ОШ „Вук Караџић“ је реализовала истраживање са ученицим, на тему „Ми у актуелној ситуацији“, са циљем припреме за дискусију на даљину у оквиру представника сва три Парламента. Резултати анкете, у виду презентације, су прослеђени нама, школама партнерима. Ученички парламенти су добили потребан материјал и презентацију на увид, разматрање и дискусију у оквиру сваке школе. У нашој школи то је реализовано преко Google учионице за Ученички парламент.
Након тога, за крај активности, реализована је групна дискусија, дебата, под називом „Ми у актуелној ситуацији“, која обухвата тему изазова са којима се ученици сусрећу, као и начини њиховог превазилажења и сналажења у овој епидемиолошки захтевној ситуацији. У том циљу, парламентарци све три школе, имали су задатак да размисле о свом и искуству својих вршњака.
Састанак је реализован 9.12.2020. године уз помоћ апликације Zoom. По добијеним препорукама, учешће су узели по два представника парламента из све три школе (председник и заменик УП), са својим координаторима. Резултати испитивања су послужили као импулси за размену мишљења о изазовима са којима се ученици суочавају. Идеја је била да се сагледају мане, евентуално и неке предности, које је донела актуелна ситуација, а све у циљу како пронаћи начин да се што лакше лакше превазиђе ванредна ситуација, што подразумева међусобну подршку и повезивање.
Сем тога, кроз конструктивну анализу саме организације наставе, парламентарци су изнели корисне предлоге како би побољшали услове за учење и положај самих ученика. Посебно су истакли отежан положај ученика осмог разреда, јер им предстоји полагање завршног испита и упис у средње школе. Такође, дали су и предлог комбинованог модела наставе по угледу на средње школе, где се групе ученика смењују на седмичном, а не на дневном нивоу, али и у том случају све основне школе морају пратити исту динамику, као и до сада. На крају су се осврнули и на новонасталу ситуацију и организацију наставе. Једногласно су закључили да сви једва чекају да се ситуација стабилизује, јер им је много лакше, лепше и боље када се у школу иде сваки дан, како и сами кажу „када је све нормално“.
Учесници дебате су похвалили организацију и реализацију, а посебно ученике који су заступали потребе и интересе својих вршњака и договорили се да се сарадња парламената настави и у наредном полугодишту, у складу са важећим епидемиолошким мерама.
Организација, реализација и евалуација:
ОШ “Вук Караџић“, ОШ „Лаза К. Лазаревић“ и ОШ „Николај Велимировић“